Teman-teman Setia

13 February 2014

Aidilfitri dibulan Rabiulakhir

Salam..

Nie nak cite pasal cuti raya cina ari tu..
Sbb cuti lama kan..wajib la balik kampung.
menjenguk bonda & abah yg dirindui..

Bila dah balik kampung..mcm biasalah..
Tekak mak yong nie..tingin nak makan macam2..
Bonda pulak mesti akan layan punya permintaan anak dia..
lelagi perut tgh memboyotkan..takut cucu dia meleleh pulak air liur nnt..
hihihihi...

Malam tu gigih bonda buat samperit..
entah tingin benar nak makan kuih samperit.. nak cari org jual..
Kuih raya cina byk la..yg bestnya..bukan ibu mengandung jer yg byk mkn tau..
Kuar oven..berebut kami adik beradik termasuk Atok MUIZ sekali makan..
Best betul rupanya makan kuih raya bukan di musim raya nie..
Malam tu bonda buat 2 bancuhan..mmg betul2 kena ngan selera ibu..
Kuih samperit bonda cair di mulut..
so..nyummy...


nie sebelum di bakar..yg dah siap di baakr..
tak sempat berpossing..asing2 berebut2 nak mkn yg panas2..
hihihihi

Pagi tu pulak..bonda buat sarapan nasi impit..sebenarnya tingin rendang bonda jer..
Tp bonda kata dah masak rendang..alang2 rebuslah Nasi impit.
Pastu bonda siap masak kuah kacang + rendang kerang..
mmg betu2 rasa mcm Aidilfitri..
Mmg satu ari tu..keja ibu mengandung klu gi dapur akan melantak..
Tak tahan tgk Nasi impit + kuah kacang..
Mmg betul2 layan..kuah kacang + rendang ayam bonda mmg yg paling terbaik..


Tgk balik gambar nie..terliur la pulak..
huhuhuhu..

TQ byk2 pada bonda sudi melayan selera anak tekak anakanda mu ini..
Sayang bonda ketat2.. nie yg rasa nak balik kampung sekarang jgk nie..
Air tangan bonda kan.. sapalah yg tak terpikat dan tergoda..
Kenyang pon boleh jd lapar balik tau..
hihihihi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails