Teman-teman Setia

08 October 2014

Udang Tempoyak Petai vs Sayur Goreng Telur

As Salam..

Ari ni ibu ambik cuti..
Sebab Ummi @ babysitter adik mintak cuti..
Lepas siap mandikan adik..kasi susu..
tidokan adik..
Terus gi dapur..lunch nnt boleh babah balik makan..

Memang plan nak buat udang tempoyak + petai..
So..tak payah nak menung2 kat peti ais..
terus capai lesung tumbuk cili..sebelum tu jerang nasi dulu..
laju je ibu buat keja..udah rupa peserta Master Cheff
kena masak pantas2..
Sementara anak dara tido..
Kang dia dah bangun..dok memerap je nanti
Masak skrg pon sehari sebelum dah kena plan..
Idaklah nnt berlutut sambil ngadap peti ais..dok fikir nak masak apa..
nnt jd lagi lambat..

dlm setengah jam..siap dah menu utk lunch..
sementara adik masih tido..
Ibu gi mandi kejap...kena wangi2..
Jap lagi,babah balik nak makan..
Ni udah bau tempoyak..kang babah tak selera plk nak makan..
hihiihihi..



Menu lunch ari ni..
- Udang Tempoyak + Petai
- Sayur Goreng Telur

Alhamdulillah..Berselera KAMI makan tgh ari ni..
Petang2 nnt dah plan nak buat lempeng lembik..
Layan ngan sambal tempoyak..sambil minum nescafe 0..
Sgt la heaven,,,





** Entry ni dah lama dalam draff..bila ibu belek2 balik..
rupanya belum ber publish..
huhuhuhu..

1 comment:

eima said...

tak penah lagi mkn sambal udang tempoyak petai tu .. lempeng lembik cicah tempoyak pun tak penah mkn ... hehehe

sedap ek.... cam besh je

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails