Teman-teman Setia

20 October 2014

Roti Sarang Lebah + Sos Butterscoth


As Salam...

Ari sabtu ari tu..bangun pagi kepala terasa berat..
Dr malam dah terasa..tp masih buat tak tau jer..
Bila bangun pagi ni..nyut2..dah kepala ni..
Sah.. migrain attack..

Pagi tu tak buat bekfes..terus masak tuk untuk lunch..
masak simple2 je..
Kepala dok nyut2..nie..masak apa yg babah dan Abg muiz suka je..
Ibu belum tentu ada seleranya..
Cadangnya nak ke GM, Klang..
Tp kesihatan tak mengizinkan..
Lepas masak..terus baring..
Nasib baik Adik elok je perangai dia ari tu..

Igt nak baring..last2..ibu ketiduran..
huhuhuhu..
Bangun tido..jamah nasi ckit..makan ubat..
Ada lega ckit..
Terpandang bahan utk buat roti..lama dah beli bahan..
Nak mencuba dr sehari ke sehari..
Roti yg femes tu..
Apa lagi klu bukan roti sarang lebah + sos butterscoth

Terus nekad buat roti pulak..
Walaupon nyut2 kepala ibu masih berbaki lagi...
Terapi buat ibu..main-main masak..
Masa dok uli roti..takut je tak jadi..maklum la first trial..
Dah la ibu hampir buang doh..
Ibu salah baca resepi dah..
Mmg ibu dah nak buang dah pada mulanya..
Tp ibu olah pelan2..pastu ibu perap..
Klu tak naik..mmg tong sampah lah tempatnya..

Lepas dlm 1 jam ibu perap..sekali ibu bukak,,
Nah...!! kembang setaman kau..!!
Puas hati ibu..berbunga2 dah dlm hati..
tp itu baru separuh jalan..
belum bakar lagi..
mana tau lepas bakar keras macam batu pulak..



Alhamdulillah..
Lepas perap lg 40 minit..pastu ibu bakar..
elok kejadiannya..Kuar dr oven..
Terus ibu hidang..berebut2 babah dan Abg Muiz makan..
Hantar umah makngah MuizMuhayra satu bekas kecik..
saje bagi rasa..

smlm masa bekfes..roti masih berbaki..
Saje ibu try..wah..masih lembut lagi...
Berbunga2 hati ibu tau...
percubaan pertama tidak menghampakan..
lepas ni boleh buat roti lagi...





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails