Teman-teman Setia

15 October 2014

5 bulan sudah..

As Salam...

11/10 ari tu..genaplah anak dara KAMI 5 bulan..
Alhamdulillah..
Kejapnya masa berlalu...
Rasanya baru je ibu lahirkan MUHAYRA HAFFIYYA smlm..
tup-tup dah 5 bulan..
Bulan depan dah start bagi makan..
Bermulah episod masak bubur..

Time abang dulu..mmg ibu akan masak bubur waktu pagi..
Biar bubur nasi tu fresh..hahahaha kaedahnya..
dan time abang dulu..ibu tak pernah pun nak Frozenkan puree ke..sayur ke..
Ada gak ibu tengok sesetengah ibu dia frozenkan..
pastu bila masak..letak seketul mcm tu..

Rasa mcm nak try kat adik plk kali nie..
Masak byk2..pastu kasi beku..
Tp kan.. ibu rasa lah..ni pendapat peribadi ibu..
Ibu rasa mcm jemu plk..eh..mcm ibu plk yg nak makan..
Ye lah..klu kita beku..stok tu tahan tuk seminggu..
Bg pendapat ibu..takkan seminggu tu nak lauk atau sayur yg sama jer kan..
ibu rasa mcm seminggu tu...
mmg ibu akan buat lauk atau sayur yg berbeza..
tp sebenarnya..utk memudahkan utk ibu2 yg berkerja..
Terpulanglah ikut masing2 la..

Ibu nekad akan masak sendiri bubur utk anak2 ibu..
Mcm abang dulu..mmg ibu akn bangun pagi2..masak dgn penuh kasih sayang..
biar anak rasa air tangan ibu sendiri..
Ye lah..seharian di rumah baby sitter..
Biarlah makan dr air tangan kita plk..



Inilah anak dara KAMI yg putih gebu comel manis..
semua utk dia lah...
hihihihii
Mestilah ibu puji...sapa lagi nak puji kan..

MUHAYRA makin kenal org skrg nie..
Klu baru2 kenal..dia akan tenung org tu lama2..baru dia senyum..
Ari ahad babah botakkan kepala..
last2 dia tak mau kat babah...babah dukung..dia nangis..
Tp bila babah menyorok..babah panggil nama..kemain lagi dia cari..
bila babah dtg dekat..nangis plk..
May be dia rasa lain agaknya..
Malam td baru mau kat babah..tu pon abis dah dia tenung muka babah lama2..
gaya menggoda gitu..baru sibuk mintak babah dukung
hahahahhaha...
mcm2 lah anak gadis ibu nie...



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails