Teman-teman Setia

20 March 2014

KeK Pelangi @ Kek Rainbow

Salam..

Nie projek ibu dan MUIZ ari sabtu ari tu...
Babah gi opis..ada program kat opis dia..
So..mari k ita kecahkan dapur..
hihihihi

Terpandang sebuku butter dan sebungkus cheese cream dlm peti ais..
Yg tarikh expired semakin hampir.. 
terus semangat nak membaking datang..
Lg pon bujang ibu tu..suka sgt makan kek..
tu lagi bersemangat nak buat kek tu..

Plannya mcm nak buat kek red velvet..
Pastu..try cabar diri sendiri..
Buat kek Rainbow..
Entahkan jadi..entahhkan idak..
Yg penting kita try dulu..
Hihihihi..

Ibu sediakan bahan2..MUIZ tolong pukul dlm mixer..
maklum lah..ibu dia dah terlebih muatan..tak larat nak bangun duduk nie..
Ibu bg jer arahan kat MUIZ..
Nasib baik Chef Cilik ibu tu mengikut arahan..
Ada gak masanya dia buat hal sendiri..
bab colek adunan tu..mmg tak dpt nak larang dah..
Puas ibu ckp jgn makan..nnt sakit perut..
dia jawab.."saya rasa ckit jer.."
Lelama..ibu biarkan jer la..

Padan la..
org jual kek nie agak mahal..
rupanya proses nak bakar yg buat lambat..
Lagi la ibu punya oven kecik molek..terpaksa..
bakar satu persatu lapisan..



Ada cerita kelakar masa nak buat kek nie..
Lawak pon ada..
MUIZ boleh bantai nangis pulak..bila ibu tanya ngapa Izz nangis..
Dia kata lama sangat kek nie nak siap..
Sbb dia dah nak makan kek sgt2..
Sebenar bila siap bakar satu lapisan..dia sebuk nak makan..
Tp ibu yg larang..ibu kata tunggu dulu..belum siap..
Tu yg sampai menangis tu..
Lawak sungguh la MUIZ nie..

Nie la rupa kek rainbow ibu..
Rupa tiada..tp rasa ada..
Deco ala kadar jer..itu jer yg ada kat umah..
Nampak sgt kan ibu tak pandai mendeko sebenarnya..
Comot abis ibu rasa..
Dah la kelam kabut..dgn MUIZ dok buat drama king pulak..
Time potong pon masih nangis lagi..
Sabar jer la.. hati tisu sungguh..
tp dlm dok nangis tu..2 potong gak sekali dia makan kek..
hahahaha..








1 comment:

Masya said...

cantiknya.. mesti sedapp.. mmg mahal kalau beli sbb berwarna warni huhuhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails