Teman-teman Setia

16 March 2012

Takkan Bertiga jer..

 Salam semua..

Seisi nak luahkan perasaan lagi..
Maklumlah hati nie cepat terasa..mmg itu sifat semula jadinya..
Tp harus di igt..kita hanya merancang..tuhan yg menentukannya..

Semua telah maklum kami ni dah hidup sebagai suami isteri dah 8 tahun..
dan ini tahun ke-9..mesti ada yg hairan..takkan baru sorang anak..
takkan nak bertiga jer..? bila nak tambah..?
itu mmg soalan yg biasa ibu dengar..naik menyampah pon ada..

Sapa yg tak nak anak..?
Dpt sorang nie pon ibu dah sgt2 bersyukur..
itu pon setelah menerima mcm hinaan dan cacian org..sampaikan ada satu tahap tu..
mmg ibu berkurung jer kat umah..taknak langsung jumpa org..
Sbbnya terlalu sakit hati dgn perangai manusia nie..
MUIZ hadir setelah 5 tahun usia perkahwinan kami..
kami mmg bersyukur sgt2 masa tu..
sekurang2nya..ibu dpt merasa mengandung dan melahirkan zuriat sendiri..
Masa tahun ke-3 perkahwinan kami..
ibu pernah keguguran..masa tu usia kandungan nak masuk 4 bulan..
Baby meninggal dlm perut..
Sedih klu di igt kembali.. Masa tu mcm nak gila..
yg ibu tau..hanya menangis jer..
Nasib baik masa tu suami dan family ada..diaorg yg byk support..

Hasrat nak tambah tu mmg ada..tp rezeki belum berpihak pd kami lagi...
Ngapa tak gi berubat..??? 
tu lagi satu soalan feberet..
Takkan la semua benda kami nak cite kat org..
perlu ker..???

Yg semua org sebuk2 tu ngapa..? 
Kami bahagia..korang pulak susah hati tgk kami bertiga mcm nie..
jeles la tu..
jaga family sendiri dah la..buat sebuk jaga tepi kain org lain..???
Bosan dgn org camni..

Jika di takdirkan MUIZ sorang jer yg kami ada..
Kami REDHA dan PASRAH dgn ketentuannya..
Kami benar2 bahagia..kehadirannya membawa 1000 erti..
dan kehadirannya juga membawa 1000 rezeki..
Alhamdulillah..

 

 Hati ku mmg benar terusik, tp bila tgk gambar nie..
Hati ku berbunga riang..


 Pada yg di luar sana..sudah2 la tu jaga hal org lain..
byk lagi keja yg boleh korang buat..mengaji ke..berzikir ker...
kan boleh tambah pahala..
nie tidak asyik nak tambah dosa jer..

SEKIAN...!!!!
 


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails