Teman-teman Setia

12 November 2011

Roti Poket..


Salam semua..
semua dah bekfes..? mesti dah kan...dah pukul bape pulak..
ibu ari nie bermalas-malasan dipagi sabtu ari nie..
dah la ujan...sedap golek2 kat tilam..
sambil peluk bujang kenit ibu..
tp perut pulak dah berdangdut mintak di isi..

terpandang roti..terus tingat nak try roti poket yg femes tu..
dari sehari ke sehari ibu nak try..tp tak berkesempatan..
walaupon takde sayur dlm esbok..misi ibu tetap diteruskan..



Inilah rupa Roti Poket Ala Ibu MUIZ...
rangup di luar..mewah inti didalam..
roti poket nie mcm kebab pon ada..
intinya boleh di pelbagai ikut citarasa masing2...
Time goreng roti..
Best tgk roti mengelembung dalam kuali..
ala2 mcm puri pulak..

byk pulak ibu membebel..
jom kita intai resepi...
Mudah cara pneyediaannya..



Roti Poket Ala Ibu MUIZ..

Bahan Roti
- Roti 4 keping
- 1 biji telur
- Bread Crumb

Bahan Inti
- 1 biji Bawang besar - cincang
- 1 tangkai cili besar - cincang halus
- 2 keping daging burger - potong dadu
- 3 batang crab stick - potong ikut suka
- sedikit lada sulah + blackpaper..
- sos cili + mayonis + tousand island

Cara - cara

[ Roti ]
- Ambil 2 keping roti,tindihkan dan gelek hingga nipis..
- Tekapkan guna acuan bulat..guna bekas bentuk bukat pon ok gak..
- Panaskan minyak, pukul telur..celupkan roti bentuk bulat td ke telur 
- golek dalam bread crumb..goreng hingga kekuningan..
- Angkat dan toskan..

[ Inti ]
- Panaskan minyak, tumis bawang besar + cili..
- masuk daging burger + crab stick..
- perasakan dengan garam,sedikit lada sulah + blackpaper..
- Tumis hingga masak..
- Angkat dan gaulkan dengan sos cili + mayonis + tousand island

Cara Penyediaannya

- Ambil roti td..belah 2 seeloknya guna gunting..
- Sumbat inti..
- Sedia untuk di hidangkan..
- Jika ada sayur..hiaskan dengan sayur seperti kobis, timun , salad, tomato

"SELAMAT MENCUBA"






2 comments:

WAWA said...

WoW SeDaPNyA.. Nti NaK TrY BuaT La..

secukup rasa kasih said...

ibu sedappnyaaa nakk cuba laaaa tp mak buat poket tu yg x retii

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails