Teman-teman Setia

12 September 2013

Kek Lapis Coklat Chip

As Salam...

Ari tu Taska MUIZ ada buat jamuan raya..pastu di minta oleh pihak Taska..
supaya parent bwk makanan..kira pot luck la..
Ibu pon buat la kek..
Pada mulanya nak buat kek red velvet..pastu mcm nak buat coklat kek..
Last2 buat kek kukus lapis coklat chip..

Bancuhannya agak mudah..
tp nak mengukusnya..perlu kesabaran yg tinggi..
ye lah..kena kukus selapis..selapis..
Muka pon mcm baru lepas facial tau..
Facial free..sbb kena wap kukus tu..
kira mcm muka kena steam la...
hihihihihi..



Nie kek yg masih dalam kukusan..


OK..nie dah siap masak..
Tunggu sejuk..dan boleh di potong..


kaler full kan..???
bebudak mesti tertarik ngan warna-warni..


dah siap potong dan dah masuk dalam bekas..
kek dah tersedia tuk bwk ke taska..
Ibu pon siap goreng makaroni..


Makaroni pon dah siap masuk dlm bekas..


kat taska..sebuk muiz cerita yg ibu dia buat kek...
comel jer anak ibu bercerita ngan cikgu dan kengkawan dia..
nnt Insyallah..ibu buat entry MUIZ raya kat Taska..



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails