Teman-teman Setia

27 October 2011

Dinner ari nie..


Salam semua..
Mesti semua dah makan malam kan..?
Ibu dah dinner gak..
tgh kekenyangan nie..byk pulak ibu makan ansi malam nie..
mcm mana nak diet...huhuhuhu..

Balik dr keja terus ajak babah gi mydin..
beli barang basah cikit..
pada hal masa sampai mydin..
ibu belum tau nak masak apa lagi...
no idea..
tapi dlm takde idea tu..
tercipta la menu kat bawah nie...



Gulai lemak cili api ayam + kentang..
yg nie mmg feberet ibu..buat pedas cikit ngan kuah yg pekat..
emm..tu yng buat ibu berselera sgt nie...


Kacang panjang goreng kicap + telur...


nie pulak ikan terubuk goreng..
mmg ikan nie byk tulang..tp isinya sgt2 manis..
klu kat kg..ibu suka buat bakar..tp kat shah alam nie..
maleh la ibu nak bakar2 nie..goreng pon sedap..

nie ada tips dr Ibu MUIZ..
klu nak goreng atau bakar..
tak perlu buang sisik tau..
goreng ngan sisik sekali..mmg sedap..
pastu klu nak bagi tulang ikan tersusun..
sebelum siang tarik dr ekor dan kepala..mcm sentap ikan tu..
mesti tulang ikan tersusun jer senang bila nak makan..insyallah..



Syukur...
ini juadah kami malam nie..
balik keja..terus masak..
tima kasih babah..
tolong jaga MUIZ time ibu sebuk masak kat dapur..

lepas solat mahgrib..
kami makan sekeluarga bersama-sama...
semoga kami terus di limpagi dgn rezeki yg murah...
amiinnn...



1 comment:

Afne said...

kompom sedap ni!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails