Teman-teman Setia

20 January 2015

Kisah Anak-anak...

As Salam..

Berabuk dah blog ibu ni..
Tuannya terlalulah buzy nak update..
Ni pon curi2 masa utk update..supaya blog ibu ni idak lah sunyi sepi...
Sekurang2nya...adalah cerita...walaupon dah basi..

Entry kali ni ibu cite pasal anak2 je la..
Mereka ni lah kekuatan yg ibu ada..nyawa ibu dan babah...
Alhamdulillah..

Ibu mulakan dengan abang..


Abang masih bersekolah di Tadika Lama..
Tahun depan baru melangkah ke sekolah rendah..
Alhamdulillah...abang tak byk karenah..
dan yg suka pegi sekolah..klu ari sabtu tu..dia bangun pagi..
Pastu dia risau..mulalah dia tanya ibu..
Pasal apa ibu tak gerak abang..ngapa tak gi sekolah hari ni..
Jenuh la ibu terangkan..sekolah 5 hari...2 hari cuti...
Muka mcm redha..tp tetap x puas hati..

Ni masa balik sekolah hari tu..
Sepanjang balik..sebuk berzikir kat telinga ibu nak makan mee kuah merah..
Spagetti la tu..tak nyempat2..sebuk 3,4 kali masuk dapur tanya dah siap ke belumm
Siap je masak..terus bg abang mkn..senyum simpul terus..

Nampak gigi dia yg rompong tu..??? tu bkn tercabut sendiri..
Tp ibu bwk gi jumpa doktor..sebab apa..?? sebab nak jadi superman..
Sampai gedebuk jatuh ke lantai..haa...baru dia tahu dia tu sebenarnya tak boleh terbang..
Apa jadi..??? Gigi terus goyang..
Bwk gi klinik pon senang...idak la nangis...Alhamdulillah.. senang hati ibu..


Meh ibu cite pasal adik pulak..
pejam celik..pejam celik...adik dah masuk 8 bulan setengah..
Bab meniarap ke depan..mmg laju..
Siap angkat2 bontot nak merangkak..dari meniarap..dah terus boleh duduk sendiri..
Bab makan..Alhamdulillah..mmg selera...apa saje ibu masak...nganga je..
Tetap manja ngan Ibu...ada certain masa..takmau langsung dgn babah

Bab kemas rumah pon mmg rajin..haa...nampak dah...kerajinan dia..
huhuhuhu..
dah besar kena lagi rajin tolong ibu...
tp 3,4 hari ni moody ckit...sbb 4 batang gigi keluar serentak..
Tu yg tetiba ngamok tak tentu pasal tu..

Apa sekali pon perangai kalian,ibu tetap sayang kalian sampai syurga..
kasih ibu sampai akhir hayat ibu...




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails