Teman-teman Setia

23 January 2015

K.E.C.U.A.I.A.N

As Salam

Kisah ni terjadi masa tahun baru hari tu..
KIra entry throw back la ni..
Kecuaian diri sendiri...
Malang tu kan tak berbau..
huhuhuhu..
Dah la masa tu..babah gi perarakan Maulidir Rasul..
Tahan sakit sendiri la..dgn uruskan anak lagi..
Dengan tangan pedihnya..
Yg Muhayra pulak..asyik nak gi korek je tangan ibu yg tgh berdenyut ni


Tangan ibu ni terkena bubur Muhayra yg tgh asyik menggelegak dlm periuk..
Masa tu dok leka layan fb..pastu teringat yg bubur adik tak kacau lagi..
Gi dapur kacaulah bubur Muhayra..entah mcm mana..tgh ibu syok kacau bubur..
Satu senduk boleh tersiram kat tangan kiri..
Periuk yg ibu guna utk masak bubur adik ni..
Ada pemegang..so masa kacau bubur..tangan kiri dok pegang pemegang periuk..
tangan kanan yg kacau bubur..lepas tersiram..boleh pulak tak tau nak b uat apa..
terus gi sinki..siram tangan guna air..tak terfikir langsung apa nak buat..
masa tu..pedih usah ckp..dgn bubur yg masih terlekat dekat tangan yg sakit tu..
Terus ambik ubat..terus sapu..tahan air mata je masa tu..
Kenanya mmg cikit..tp azab dia...tuhan yg tahu..



ni masa memula kena..baru lg..dlm 5 minit gitu..
tak berapa nampak lagi..


lepas 3 hari..


lepas seminggu...
Masa ni dah strat gelembong dah..


ni keadaan sekarang..kulit yg melecur tu dah terkopek..
tinggal parut..


Pasrah dgn apa yang berlaku..
Ujian kecil buat ibu..
Sakit itukan penghapus dosa-dosa kecil...
Lepas ni kena beringat dan lebih berhati2..
Tp biasalah kan..dah nama pon org dapur..klu takkena minyak panas ke..
Tak kena kuali panas ke..mcm tak sah pulak
Konon kan..mcm lah terror masak..sbb tak terror la..kena camni..
hahahahaha..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails