Teman-teman Setia

17 July 2013

MUIZ puasa ke..???


As Salam...
Ari nie ari ke 8 kita berpuasa..
Nak cite psl bujang ibu ari nie..

Klu kat Taska..mmg sah2 MUIZ tak puasa..
sbb dlm buku log..ticer akn tulis apa yg MUIZ mkn.
MUIZ mmg belum ibu ajar untuk berpuasa..
tp pelan-pelan ibu ajar konsep puasa..
mcm puasa tak boleh makan dan minum waktu siang..
dan mcm2 lagi la..

Tapi bila ari cuti masa sabtu ari tu..ibu akan tanya..
"Pagi nie IZZ nak sarapan apa..???"
"Ibu mskkan..."
Dia akan tanya kita balik...
"Ibu sarapan apa?"
Ibu jawab.. "Ibu kan puasa.."
Klu camtu "IZZ pon puasa la.."

Ibu bg tau la..tak boleh makan..tak boleh minum susu..tak boleh minum air suam..
dia jawab "OK"..
"tp klu IZZ nak mkn...IZZ bg tau jer ibu.."
"Takpe..IZZ kecik lagi..."

tp yg sebenarnya..IZZ bangun pon dah lewat ari tu..
IZZ bangun dlm kul 10.30..pastu mandi..layan kartun..
Dlm kul 11.30 IZZ baru mintak nasi..
Kebetulan nasi sahur abis ari tu...tunggu nasi msk sampai kul 12.00..

Alhamdulillah..sampai pukul 12.00 tgh ari jer IZZ tahan..
IZZ dah mula mintak nasi...
Ibu bangga dgn MUIZ..
Ibu tak pernah nak paksa MUIZ utk berpuasa..
Walaupon ari tu..IZZ tak makan sahur pon..



Anak bertuah ibu dan babah...
Syukur sgt atas kurniaan dr mu..

Ari ahad....
MUIZ posa sampai kul 11.30 am..
Lepas mandi..terus mintak biskut..
Takpe MUIZ..pelan2..
Insyallah...



Good Info tuk Ibu2 dan bapa2 di laur sana...
Nabi suruh kita paksa anak solat...bkn paksa anak berpuasa..
so..renung2kan dan selamat beramal..




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails