Teman-teman Setia

11 July 2013

Buka Puasa Day 1, Sahur Day 2


As Salam

Alhamdulillah..Ari nie ari kedua kita berpuasa..
dan ibu selamat jua menempuh dugaan yg dtg..
Ibu bkn apa..ibu ni mmg ada gastrik..
tp gastrik yg ibu buat2 lupa..malas sgt nak memikirnya..
Walaupon tak fikir..tetap ngadu kat babah..
dah nak ptg..mulalah...gastrik ibu attack..
Bila dia memulas..Ya Allah.hanya tuhan yg tau..
Rasa nak menitis air mata..
tp ibu ni mmg jenis x suka mkn ubat..dah tak larat..baru ambil ubat...

Ptg smlm hanya singgah bazar ramadhan..
Tp setelah tawaf hampir 3 kali..takde benda yg berjaya pikat selera ibu..
Nafsu nak mkn langsng takde...
Last2..kami beli..

- Nasi Lemak RM 1, 4 bungkus..
(2 bungkus babah punya, 1 bungkus ibu, 1 bungkus tuk MUIZ)
- 1 keping murtabak
- Karipap 5 biji

tak abis pon RM 10..
Alhamdulillah..nafsu mkn tak mcm tahun sebelumnya..asal nampak semua nak beli..
Tahun lepas pon mcm nie gak..




Nie budak puasa yang-yang yok..
Selamba  minum milo ais dan mkn nuget sepanjang ibu menawaf bazar..
"Izz lapar la ibu.."
Bila tanya"Izz tak puasa ke..?? Izz puasa.."
tu Izz mkn..tak puasa la tu..
terus jerit" Izz puasa la.."
Marah sungguh klu kita kata dia tak puasa..


dan Sahur kedua td ibu masak..

- Ikan Tamban + Lobak Asin Goreng Curah Kicap
- Telur Bungkus

Best layan ngan nasi panas2...tingat plk masa dlm pantang..
Lauk ikan tamban mmg rasa mcm mkn ayam goreng..
hihihihihi..
Lauk request dr babah MUIZ..


Ari nie ibu harapkan ibu kuat tuk tempuh rintangan yg mendatang..
Jgn igt gastrik tu tak sakit..sapa yg dah kena...dia tahu la azab mcm mana..
tp itu bkn alasan utk ibu tidak berpuasa..
Alhamdulillah..tiap tahun mmg ibu tak tinggal puasa kecuali teman baik ibu dtg..

Ya Allah..beri kan ku kekuatan menghadapi ujian dan dugaan mu..
Amin..





1 comment:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

memang sakit bila kena serang dek gastrik.. rasa serba tak kena.. tp alhamdulillah akak dah lama tak kena gastrik.. dulu masa anak dara selalu kena.. maklumla asyik nak berdiet je.. hihi..
last kena masa akak lepas bersalinkan kakak dini.. masa tu dlm 60 hari ++ adalah jiran bg bubur kacang.. mkn sikit je tapi mlm tu terus gastrik menyerang.. kuat betul angin dr kcg hijau tu.. org baru lepas pantang ni mmg sensitif kan.. masa tu.. baby pun dah tak hirau sbb dok bergulung kesakitan serba tak kena..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails