Teman-teman Setia

28 February 2011

Lunch Ari Tu..


hati mesti mau ceria..betul tak..???

Nie kisah lunch ari sabtu ari tu..
baru berkesempatan ibu nak cite..
ari sabtu..mood off nak update blog..
ari nie mood baru nak mula panas..

Ari sabtu...kami tak ke mana..
lagi pon bujang tak berapa sehat..
badan bujang on off panasnya..
bila bagi makan ubat...nampak kebah cikit..
tp aktifnya..mcm org tak demam..

pagi sabtu..ibu tak buat bekfes..terus buat lunch..
sebab ibu lambat bangun..hehehe..kantoi...
biasalah..ari sabtu..bangun lambat cikit..
tu pon tak lambat mana..
bujang sibuk harming lagu twinkle2 kat telinga ibu..

so..inilah menu kami...
babah sebuk nak makan petai belalang..
ambik kat tepi JPJ, Padang Jawa tu..
dah babah tingin nak..ibu ikutkan jer..
tp ibu tak minat la..ibu suka petai biasa tu lagi..
babah jer yg beria makan..


Nie rupa petai belalang tu..
byk khasiat petai belalang nie..
buat ulam pon boleh gak..


Ibu buat sambal jer..
buat mcm sambal petai biasa tu..guna cili padi..

dan menu tuk bujang sekali..
ayam masak kicap..


3 comments:

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

dah lama x msk petai kecik2 tue .. kt tepi2 jln byk kan ..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

masa zaman sekolah rendah dulu.. petai ni wat mkn2 mcm tu jer.. hehe... rajin sungguh mengopek petai yg isinya halus2 tu... tp yg fiza buat ni nampak mcm kasar2 jugak tu... ni mesti babah muiz yg petikkan kat pokok tu kan? hehe...

Shamz + Fieza = Muiz said...

diana..
a;ah...tepi jalan memang byk..

kak madiha..
memang babah muiz yg gi petik..dia yg nak..hehehe..isi dia kasar sebab petai nie dah tua kak..yg halus2 tu sedang2 tua..hehehe..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails