Teman-teman Setia

05 December 2014

Bubur nasi +bayam + ikan bilis + kurma

As Salam

Hari ni nak cite kisah solid food utk Muhayra..
Pejam celik..Muhayra menjangkau umur 7 bulan..
mcm kejap masa berlalu..rasa mcm baru je lahirkan dia..
Cepat betul masa berlalu..

Sekarang pelan2..ibu bagi muhayra makan bubur nasi..
di campur dgn mcm2 sayur..pastu ibu dah mula kenalkan protein pd Muhayra..
Alhamdulillah..Muhayra jenis yg tak cerewet pasal makan..
Tp klu ibu masak letak kurma..lagi laju Muhayra makan,,
Suka sungguh dgn kurma Muhayra ni..mungkin masa pregnant ibu suka mkn kurma..
Lg pon Kurma kan rasa dia manis..mungkin itu salah satu penyebabnya juga..



Bekal Muhayra ari ni ke rumah pengasuh..
Dimasak dgn penuh kasih sayang..
Special buat putri ibu..
Jom intai resepi ibu..




Bubur nasi +bayam + ikan bilis + kurma

Bahan-bahan

- Beras segenggam
- Daun bayam secukupnya* (dibasuh bersih)
- Ikan bilis 4 ekor * (dibasuh bersih)
- 3 biji kurma * (dibuang biji)

Cara-cara

- Beras dikisar separuh halus dan di basuh bersih
- Masukkan air secukupnya dan masukkan semua bahan yg bertanda *
- Kacau sehingga masak
- Setelah masak blender halus dan tapis
- dah boleh suap ke si manja anda


2 comments:

eima said...

dulu2 pun seronok masak bubur utk anak tp anak jenis tak mo mkn sampai la skrg ni ....

Eda Ejai said...

seronok kalau kite masak anak nak makan kan.. kite nak suap pon syok je..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails