Teman-teman Setia

10 April 2014

Gi Muzium Coklat

As Salam..

Lama blog terabai.. mood tuan blog tenggelam2 timbul jer..
Walaupon tak berpdate..tp..tiap ari ibu rajin buat blog working..
Saje baca isah2 kengkawan..

Nie kisah ari ahad ari tu..
Ari sabtu..KAMI tak ke mana.. sbb babah join gotong royong kat area umah kami nie..
So..ari ahad..keluarlah dr sarang..
Sian plk tgk MUIZ.. memerap jer kat umah..

KAMI ke destinasi Muzium Coklat kat Damansara..
lawatan sambil belajar utk MUIZ..
hihihihihi..


KAMI baru sampai..
Masuk percuma ye..


Ibu dah anak bujang berpossing..



Berpossing lagi..


Beria MUIZ nak belajar cara cairkan coklat..
Sampai suruh babah dukung dia..


Giliran babah plk berpossing..


Bilik pembuatan coklat


Dalam nie pon ada kedai yg jual coklat gak..
mcm kat Langkawi tu...mcm2 jenama ada..
tp idak la murah mcm kat Langkawi..
Murah ckit berbanding kat pasaraya..


Ni hasil rempatan KAMI..tak beli byk pon..
sekadar tuk kudapan dalam keta jer..
Kit Kat tu..feberet MUIZ..
Yg brand Loacker tu..mmg sedap..nyesal plk tak beli 2...



Ada gak Cafe..kebanyakan jual produk2 coklat jgk..

Muzium nie kecik jer..
Insyallah..tak penat pon berjalan..
Kejap jer..abis dah KAMI tawaf..
tu pon amat bermakna buat MUIZ..byk ilmu yg telah di ajar..
mcm2 MUIZ tanya..

untuk maklumat lanjut..
boleh refer di SINI..

http://chocolatemuseum.my/


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails