Teman-teman Setia

04 November 2014

Tomyam Putih vs Telur Dadar

As Salam...

Semalam balik kerja terus singgah pasar malam area dekat dgn umah..
Terus laju je ibu pegi area sayur..main pilih je sayur..
Tp masih belum fikir nak masak apa..
tetiba teringat kat daun limau purut yang ibu kutip masa balik kg ari tu..
Limau nipis pon ada ibu bwk dr kampung..
Terus dpt idea..buat menu simple je la..
Lagi time ibu tgh sakit tekak ni..dpt hirup tomyam panas2..
Buat masam2 + pedas..ok jgk ni..

Selalunya ibu buat tomyam yg kaler merah..
Kali ni ibu buat kaler putih je..
saje tukar selera..pada mulanya babah mcm berat je bila ibu kata buat tomyam putih..
Mmg jarang ibu buat pon..selaunya mmg buat yg kaler oren merah tu je..
tp lepas hirup kuah yg ibu suruh tyr..terus sengih..
Tak rasa lagi kan..
hihihihihi..



Bila buat tomyam...lawan dia mesti telur dadar..
Satu kombinasi yg mmg paling cun..
2 lauk ni dah cukup utk pikat selera..
Klu makan kat umah..ibu akan makan nasi dlm mangkuk..
Letak nasi..pastu kuah tomyam  banjir..makan pakai sudu..
Berpeluh bak hang..
Klu kat kedai...segan pulak buat camtu..
hahahahaha..

So..tomyam masih berbaki..
Esok boleh tapau gi kerja..
OK bye..

1 comment:

eima said...

kite pun sama mesti mkn dlm mangkuk ..sedap nye ..lama tak buat tomyam sendrik sedangkan tu lauk paling mudah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails