Teman-teman Setia

31 May 2013

Happy Besday Mak Ngah MUIZ


As Salam

31 Mei Besday Mak Ngah MUIZ yg ke - 28..

Di kesempatan ini..Ibu, Babah & MUIZ ucapkan Happy Besday To You..
Semoga di lanjutkan usia serta dilimpahi rezeki yg di berkati..
dan juga semoga segala impian dan doa dimakbul oleh Yg Maha Esa..
Sentiasa tabah menghadapi segala ujian dan tarbiah dr NYA..
Yakin bahawa REZEKI itu adalah Rahsia ALLAH...


KAMI keluarga SEMUT...
hihihihihi...





30 May 2013

Ada nampak perbezaan tak..??




As Salam..

Ce tgk gambar kata atas..??
Rerasa kome ada nampak perbezaan tak..???
Pakai tudung yg sama cuma ari yg berlainan jer..

Mesti kata gambar yg kanan nampak tembam kan..???
Ibu mmg gebu mcm nie dr azali..
Saayang sungguh ibu kat lemak kat pipi tu..namapak kiut gitu tang pipi..
eh..!!! bkn ibu yg ckp tau..babah yg cakp...
hihihihi...

yg membezakan..cuma spek mata jer..
belah kanan yg terkini...
yg belah kiri ok lagi sebenarnya..
saje..merengek nak spek baru...
lagi pon tingin pki spek yg berubah kaler time kena panas tu..
dasar kan.. org ada..ibu pon nak ada juge..
hihihihihi...




Nasi Goreng Kampung

As Salam...

Semalam balik keja..tanya En. Babah mau mkn apa mlm nie..
Babah request nak nasi goreng...
Senang kerja ibu..
takyah masak lauk..
hihihihi..

Masak nasi goreng guna apa yg ada kat umah jer...
tgh potong2 sayur..mak lang muiz tepon nak bagi petai ngan ulam daun selom..
Mmg terbaek la..pucuk di cita mmg betul2 ulam yg datang..

tingat plk masa dok kg. jawa...satu kedai makan nie..
klu ita order nasi goreng kampung, mesti letak petai..
terus dpt idea..letak petai dlm nasi goreng..
Buat pedas2..mmg betul2 terangkat..
buat kata babah..kalah nasi goreng kat kedai nie..
pandai babah puji isteri dia
hahahahaha...



nie la rupa nasi goreng ibu...
dah mmg asal dari kampung..lauk2 kampung mmg jadi feberet..
Nasib baik babah pon feberet sama...
senang keja ibu nak masak..

Insyallah,,ari nie ari kedua ibu puasa sunat rejab..
 Adoiyai...terliur sudah..
huhuhuhuhu...


29 May 2013

Teaser ~ Photoshoot Family

As Salam...

"Wordless Wednesday"
Rabu Tanpa Kata...

Biarkan hanya gambar yang berbicara...










I love you, you love me
We're a happy family
With a great big hug and a kiss from me to you
Won't you say you love me too?

I love you, you love me
We're best friends like friends should be
With a great big hug and a kiss from me to you
Won't you say you love me too?




20 May 2013

Cabutan Bertuah..


Salam...

Semalam kat opis babah ada Majlis Perlantikan AJK kelab yg baru...
Babah ada tercalon tp..nasib tak menyebelahi..
Takpe babah.. good try..
Nnt tahun depan ada rezeki..Insyallah..
lg pon babah dah pernah merasa jd AJK 3 tahun yg lalu..
So..bg peluang kat org lain plk..

Walaupon gagal utk pencalonan jawatan..
tp rezeki masih menyebelahi babah..
Babah mmg ada luck..
Syukur Alhamdulillah...




Ini hadiah cabutan bertuah yg babah dpt..
Rice cooker 2.8 liter..
brand panasonic lagi tu..
Syukur..


Mcm tahu2 jer rice cooker kat umah dah uzur..
Ari tu..ada gak ibu merengek nak periuk baru..
Periuk kat umah elok lagi..
tp dah dekat nak 10 tahun usianya..
pepaham jer la..
hihihihi..

Apa2 pon..TQ babah..
Save duit..takyah beli periuk baru...
Happy ibu tau...


Orang beli.. Kita pon beli jugak.. :-)

As Salam...

Orang beli, kita pon sebuk nak jgk..
hehehehe..
Bkn apa..klu ada emengency..
mmg berguna sgt2 benda nie..
Time balik kampung..time gi holiday..
Senang cite.. mmg perlu adalah..

So..merengek2 la ibu dgn babah..
nak jugak kan...
Gigih la En. Babah search kat internet..
Puaskan kemahuan Isteri dia yg kiut miut nie..
hehehehehe...


Ari khamis lepas..
dpt parcell dr Groupon...
puas fikir..bila plk ibu order barang dr Groupon nie..
Call En. Babah... 
dia kata saje buat alamat opis ibu...




OooOoo.. baru ibu teringat...
babah beli thru Groupon rupanya..
lupa yg dok merengek nakkan benda nie ari tu...
hihihihi...


Gigih tau ibu bkk kotak nie..
kembang kuncup..mcm la dpt hadiah besar...
hihihhihi..
Kemaskan dorang balut...
So..keberangkalian nak rosak tu agak susah la..

nak tau apa benda yg ibu sebuk dok merengek2 tu..????



v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v
v






POWER BANK sebenarnya...

lepas ni bila balik kampung tak berebut nak cas henfon atau tab..
Maklumlah...bila balik kg... sampai kena turn tuk cas henpon...

TQ En. Babah....
Memenuhi impian si Isteri....
cayang babah ketat2..
hihihihihi..

16 May 2013

Menu sihat ~ Ayam Panggang & Tomyam Sayur


As Salam...

lama tak cerita psl masak..
Bkn la ibu hebat sgt pon..tak setanding chef2 di luar sana..
cuma sekadar berkongsi tanggungjawab sebagai seorang isteri...
betul tak..????
hihihihihi...

Nie ibu namakan menu sihat..
Ye ke..??? bolehlah kan...
Sbb tiada guna minyak pon..
dan semua ibu kukus, grill, panggang..
hihihihi...


Nie la menu KAMI..
- Tomyam Sayur
- Ayam Panggang

Tomyam tu ibu hanya rebus jer..takde tumis2..
Mcm ala2 buat asam rebus kaedahnya..
Yg ayam..perap sekejap dengan bawang merah + bawang putih + halia yg di tumbuk, lada hitam, 2 sudu sos tiram dan lumur ayam dengan butter..dan bakar dlm oven...

Best tgk MUIZ makin berselera..
Bab meratah ayam..paling dia suka...
Alhamdulillah..syukur dgn nikmat yg di berikan...



Happy Teacher's Day


Salam...



16 mei adalah hari guru...
Buat semua yg bergelar Guru..
Selamat hari Guru...
TQ mendidik kami sehingga menjadi org yg berguna..
Jasa mu akan ku kenang dan segala pengorbanan mu..
Hanya Tuhan yg akan membalasnya...


Nie hadiah tuk ticer2 kat sekolah MUIZ...
Hasil seni ibu dan babah...
Di harapkan semua ticer suka dgn hadiah yg KAMI beri..
Hadiah ini tak ternilai dgn apa yg telah Cikgu 2 sumbangkan mendidik MUIZ...
Terima kasih segalanya...


Hensem anak ibu ari nie..
Berbaju melayu sempena sambutan hari guru kat sekolah hari nie..
Sayu hati tgk Izz yg makin hari makin membesar..
Semoga Izz akn jadi insan yg berguna bila besar nnt..
Amin...




15 May 2013

Hati ini telah disakiti

As Salam..

Lama terbiar sepi blog ibu nie...
Tuan punya blog tgh di landa pilu...
huhuhuhu...

Pada hal byk benda ibu nak kongsikan..
tp emosi ibu mmg betul tgh terganggu..
tak perlulah ibu kongsikan di sini..
Ibu redha apa yg telah direncanakan olehNYA...
yg penting ia bkn masalah berkaitan keluarga..



Insyallah..
Ibu sgt2 yakin..janji ALLAH itu pasti..


Bila ibu kenang kembali...
Dugaan itu membuatkan kita lebih matang dalam kehidupan..
Semoga ada hikmah setiap apa yg berlaku..
Insyallah...


dan bersyukur masih punya sahabat yg memahami..





02 May 2013

Nasi Goreng Kampung + Telur Mata

As Salam..

Alhamdulillah...
Sgt2 ketat perut pagi nie...
Ibu baru lepas sarapan..Berbekal pagi nie..

Smlmkan cuti ari pekerja..
Mati2 ibu igtkan smlm ari sabtu...
Begitu liat nak bangun pagi nie..
tp..Alhamdulillah..sempat gak masak ..
buat santapan suami terchinta..
hhihihihi...



Inilah bekal KAMI suami isteri..
Syukur dgn rezeki drNYA..

Esok dah jumaat..
Tak sabarnya..
Sbb nak balik kampung..jumpa ayah & bonda..
rindu sesangat dah nie...
dan menunaikan tanggungjawab pd negara..
tak sabar nak tunggu 5 Mei nie berakhir..
Semak dah...mcm2 cite kuar..
berita kat tv pon dah malas sungguh nak tgk...
takde berita lain..surat kabar pon sama gak..

Ibu pon mengundi gak..semua org pon gi mengundi..senyap2 dah la..
takyah la taksub sgt...
ada sesetengah org tu..post mcm2 kat facebook..
klu berita tu benar takpe..klu berita tu salah..??
kan fitnah namanya..fitnahkan berdosa..
Sanggup ke kat akhirat nnt..korang nak cari org yg korang fitnahkan tu tuk mintak maaf..??
fikir2kan la..dan selamat beramal..

Peace Yo..!!!




5 Tahun Sudah



As Salam...

Ari nie 2 Mei genaplah 5 tahun ibu berkhidmat dengan kerajaan..
Berstatus Tetap dan berpencen..Alhamdulillah...
Sebelum nie dengan kerajaan jgk selama 8 tahun..tp berstatus kontrak..

Pada mulanya mmg berat hati nak berhenti dr Kontrak tu..
ye lah..dah 8 tahun..dah selesa..ramai kawan..
tp bila fikirkan utk masa depan..
Kenalah berhijrah..
Hijrah tu kan sunat..

Mula bertugas di HTAR, Klang..
Lepas 3 tahun ibu mintak transfer..dekat shah alam..
dekat cikit.. senang nak uruskan bujang teruna  ibu tu..lagi pon nak mudahkan babah..
Sian babah..tiap ari kena antar ibu ke klang.

Skrg keja kat Shah Alam pon best jgk..kekadanglah rasa tension ckit..
Biasalah kerja..kerja kat mana2 pon ada gak tensionnya...
Kat sini pon Ramai kawan..Boss pon OK..sekepala..
Suasana opis pon seronok...syukur sangat2..

Mmg betul la..hijrah tu ada kebaikannya..
Dgn penghijrahan ibu..ibu di kurniakan rezeki yg Maha hebat dr ALLAH..
Ibu igt lagi..pada Mei 2008 nie lah..
Teman bulanan ibu dtg menjelma..
masuk bulan jun..teman bulanan ibu sepi tanpa berita..

Akhirnya ibu di sahkan berbadan dua..
Alhamdulillah..
rezeki selama 5 tahun usia perkahwiann ibu..
Itulah rezeki penghijrahan ibu..
Ibu yakin dgn rezeki yg ALLAH berikan...

dan ibu harapkan pada mei 2013 kali nie..ada keajaiban berlaku..
mana tahu sejarah yg akan berulang seperti 5 tahun lepas..
Rezeki tu kan rahsia dr ALLAH..
kita sebagai hambanya..
perlulah berusaha, berdoa dan bertawakal..
Insyallah...

Emm..agak2nya lah..
angka 5 angka tuah ibu agaknya..
sangat2 berharap..
Insyallah..






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails