Teman-teman Setia

21 March 2012

Apa yg ibu ramal..benar2 terjadi...

Salam..

Ibu tak nafikan..anak ibu mmg seorang yg kuat dan berani..
syabas MUIZ..

tp walau apapon yg dia lakukan..hati ibu mmg kekadang risau sgt..
tp tuk pembelajaran..ibu biarkan..
walaupon dlm hati hanya tuhan yg tahu..

nie la peristiwa yg terjadi pada ari tu..


Siap pegang bungkusan makanan tuk bagi kuda makan..


Kuda pon best jer makan..
dr tangan anak ibu yg comel tu..


tp..mungkin kuda tu rasa mcm tak puas..


mana  taknya..MUIZ bagi sebiji2..suap kat kuda tu..
dan..

apa yg ibu ramal..benar2 terjadi..
igt tak kat entry yg INI..
apa yg ibu risau kan..


v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v



di sebabkan kuda tu tak puas..
kuda makan jari MUIZ!!!!

sempat lagi babah ambik gambar..
Masa tu Ibu dah cemas dah..rasa nak jerit pon ada..
gelabah tak tentu pasal..masa tu ibu mcm nak tolak jer kepala kuda tu..
tgk muka nenek pon cuak dah..
MUIZ pon dah nangis..

Nasib baik..kuda tu lepas kan..
klu idak..ibu dah nak meraung dah..
dan nasib gak..jari MUIZ takde apa2..
luka pon takde..
Alhamdulillah...
puas ibu pujuk..sampai tersedu2 MUIZ nangis..
mungkin terkejut..
sampai tertido bujang ibu tu...

MUIZ kan kuat...
anak ibu hebat!!!!
lepas nie ibu kena hati2..
tak mau peristiwa ini berulang kembali...










20 March 2012

Gi Ostrich Port Dickson..


Salam semua..

Lepas bekfes..sempat la MUIZ berendam lagi kat Tiara..
tp kali nie ibu ngan mak lang tak join..atok dan nenek pon sama..
kami berempat berehat dan sambil kemas2 tuk check out..

Ibu bagi masa lebih kurang 2jam jer tuk MUIZ mandi..
nak check out awal..sebab nak singgah tgk ostrich..
Lepas puas pujuk tuk naik..kami terus bersiap tuk check out..

So..terus bertolak tgk Ostrich...
lepas buat pembayaran..terus buat lawatan..
first akn jumpa kandang kuda..


ibu sebenarnya kurang berani nak dekat..
tp anak bujang ibu..mmg berani..


dgn ostrich pon lagi la..



pak tam memberanikan diri tuk bg burung unta makan..


Acik pon cuba gak try bg makan burung unta..


MUIZ yg suka sgt tgk semua haiwan2 kat sana...


Atok yg cuba bagi burung unta makan..


MUIZ mintak makanan kuda kat Pak Tam..


tgk..anak bujang ibu..memang berani..


Ibu yg risau..
cecepat tarik tgn..takut ko..
kang di kulumnya tgn anak bujang aku tu..
 

MUIZ tak mau pandang camera..
sebuk tgk kuda lagi..


Ibu dan MUIZ..
Masa nie tgh tunggu Ostrich berlumba.


MUIZ bg makan Ayam pulak..


Dah letih..kami berehat pulak..
cuaca pd ari tu mmg panas..
naik merah2 muka bujang kena cahaya matahari..

kat situ..kami sempat merasa satey Ostrish..
tp ibu kurang cikit..terasa daging dia..
Atok MUIZ mmg suka..

tp kan..ada satu peristiwa yg berlaku pada ari tu..
kesian pon ada..kelakar pon ada..
nnt next entry ibu cite..




19 March 2012

Hai-hai..Bye-Bye..


Salam semua..

Rintitan dr peristiwa INI..
Akhirnya ibu dah buat keputusan..keputusan yg muktamad..
Mungkin tak kan berpatah balik lagi..
Mmg dah patah seribu..dan beribu sesalan..
hihihihi..

So..dengan ini anda telah di pecat..

 

tamat sudah perkhidmatan kamu untuk 3 tahun bersama ku..
sedih..??? ada la ckit..
bukan tak kenang saat2 manis bersama mu dulu..
tp..mungkin kamu dah semakin tua agaknya..
service mu makin ari..makin  menyesakkan dada ku..
kekadang kamu buat daku merajuk..
sentuh pon tak mau..
 huhuhuhu..

So..setelah di timbang, campur, darab, bahagi..
ibu telah memilih..
  

Welcome.. !!!
Selamat memulakan kerja..
dan ibu harap kamu dpt memberikan perkhidmatan yg bagus..
Kerja baik2..
jgn memula jer bagus..pastu kamu buat hal pulak..
klu rasa2..nak kena pecat gak..
buat la perangai..tahu la..
nasib kamu nnt..


Welcome MR. P..
Bye-bye MR. S..




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails