Teman-teman Setia

29 February 2012

Hati Masak Kicap Lada Hitam


Salam semua..
Inilah hidangan santapan malam kami..
Hati ayam masak kicap lada hitam..
memandai ibu bagi nama..panjang bebenor rasanye..
hihihihi..

Lauk simple mcm nie..
just tambah telur dadar jer..
Makan pulak ngan nasi panas..
Mmg marbeles..

Kekadang kering gak idea nak masak apa..
Lama dok pusing2 kat area barang basah..
ligat otak berfikir..apa menu nak masak..
Tpkan..selalunya..ibu akn masak lauk kegemaran yg tersayang..
Sbb kekadang ibu masak jer..makannya idak..
tu sbb kekadang..babah marah sayang kat ibu..
hihihihi...

Merapu pulak ibu nie..
Jom la.
tgk resepi dr air tangan Ibu MUIZ..
Sorry..klu resepi ibu tunggang langgang..
Ibu bukan reti bab nak mengarang resepi nie..
tu yg kekadang tunjuk gambar jer..sebenarnya tak reti nak karang resepi..
hihihi..KANTOI...



HATI AYAM MASAK KICAP BLACK PAPER

Bahan-bahannya

- Hati Ayam secukupnya..( nak guna hati lembu pon boleh gak)
- 1 Labu bawang besar
- 2 Ulas Bawang Putih
- Sedikit Halia
- 1 biji cili besar
- 3 sudu besar Kicap manis, 
- 1 sudu besar Sos Tiram
- 1 sudu besar sos cili
- Black paper ikut pedas

Cara-Caranya..

- Hati ayam gaul garam + kunyit dan Goreng hati ayam setengah masak. Ketepikan
- Tumis Bawang besar, bawang putih halia hingga hampir garing
- Masukkan kacang panjang.
- Kacau goreng dan masukkan hati yg telah di goreng tadi
- Letak sedikit air untuk kuah, dan masukkan semua sos dan kicap
- Taburkan Lada Hitam, cili merah yg telah di potong dan perasakan dgn garam
- Gaul sebati..tunggu dalam 2,3 minit dan boleh la di hidang.

"SELAMAT MENCUBA"



Hati ku terluka..

 Salam semua..
Dah la smlm kecewa, tak dpt berombak rindu kat cameron..
Hari nie hati ibu terluka bagai di hiris sembilu..
Smlm dah tgk kat facebook video klip tu..
tp tak sanggup nak bukak habis..
lagi ibu tgk...lagi hati ibu terluka..

Sampai hati pihak Taska memperlakukan anak2 sebegitu rupa..
Mcm hati Syaitan!!! _#$^%&%!@..
Astagafirullah..
Mmg ibu marah sgt2..
Mcm takde perasaan langsung..Cuba anak dorang org lain buat camtu..
apa perasaan???