Teman-teman Setia

30 November 2011

Lempeng + Sambal Bilis


Salam semua..
Ibu EL lagi ari nie...Malam td..kejap2 ibu bangun..
pantau keadaan 2 hero ibu..
Yg Hero Besar..menggigil kesejukan..
Yg hero kecik..tak lena tido..hidung tersumbat..asyik merengek jer..
Akhirnya..Ibu mcm jd mata panda..
tak cukup tido..

Pepagi bawa Babah gi klinik..
SAH..mmg DEMAM..
Tak sampai hati pulak nak gi keja..
tu yg buat keputusan EL saje ari nie..

dan nie menu permintaan Hero Besar..
tak selera makan nasi..
Mintak lempeng..

Jom..tgk hasilnya...



Lempeng Air tangan Ibu MUIZ..


Sambal Bilis Rangup
 

Makan pepanas..kena pulak ngan Kopi 0..
Mmg terangkat..

Esok..ibu harap..
kedua hero ibu..sihat hendaknya..
Dah 2 ari ibu EL..Mintak2 boss ibu paham..
Bukan Ibu sengaja nak ponteng keja..
Susah hati bila org yg kita sayang tak sihat..
Betul tak..????



Doakan..


Salam semua...
Mata ibu belum lagi mau terlelap..
dan mata ibu masih memerhati 2 Lelaki Kesayangan ibu..
dan 2 lelaki itu..tidak sihat..
di landa DEMAM..

Smlm ibu terpaksa ambik EL..
Kesian..takkan nak antar bujang kenit ibu tu ke TAKA dlm keaadaan Demam mcm tu..
Mlm td..bujang kenit tu..tak tido..merengek jer..
Badannya pon mengigil2..
Terus Ibu bangun..bagi ubat..basahkan badan2..
layan cartoon dulu...pukul 5.00 pagi..baru bujang kenit tu tido..

dan BABAH balik keja tadi...
Ibu tgk..babah mcm tak larat..
Ibu rasa kening BABAH...PANAS..
SAH..Babah pulak demam..Terus Ibu bagi Babah makan Ubat..
dan terus selimutkan babah..

Skrg..2 lelaki itu..
Sudah pon nyenyak..lepas ambik ubat...
Ibu pulak..masih memantau..
jap lagi..kalau keadaan..dan semakin ok..
Ibu pulak nak berehat..
Ibu juga kena kuat..tuk jaga 2 Lelaki kesayangan ibu tu...

Pada semua kengkawan ibu..
Doakan agar kesihatan mereka pulih seperti sediakala..





29 November 2011

Dating @ Kenny Rogers


Salam semua..
Lama menyepi blog ibu MUIZ nie..
Puan tanah bercuti..balik kg. jer..
Maklum la..cuti 3 ari...

Nie nak cite gi dating ari tu..
Ngan bujang kecik ibu la..gambar pon guna henset jer..
jom layan..
gambar gedik ibu dan anak..


air kami..


Main menu kami ari tu..


Muffin vanilla..
pilihan kami..


tuk bujang kenit..
Macaroni n Cheese..



MUIZ dan Ibu..


Sayang sangat ibu..


Aksi candid Ibu dan Anak..


Tak tau nak bagi nama aksi apa..
hihihi..

dan..
KAMI sangat HAPPy ari tu...




26 November 2011

Pemenang GA Ibu MUIZ


Salam semua..
Cerita dari kesinambungan MUIZ dah buat Undian..
tak perlu lagi ibu berahsia..
dan tak perlu lagi ibu membuat semua ternanti2..
janji harus di tepati..

Inilah keputusannya...







TAHNIAH pada yg bertuah...

Sila email detail..


Nama :
Alamat :
No. phone :

untuk urusan pos hadiah..di..

shamieza7780@gmail.com

pada sapa2 yg tak terpilih...jgn putus asa...
Insyallah ada rezeki di kemudian hari..
dan jangan serik join GA yg Ibu MUIZ anjurkan..



p/s : Untuk PERHATIAN pada pemenang..
Sila email SEGERA!!!!, Ibu bg tempoh sampai ari Rabu 30/11/11..
Jika TIDAK, Ianya akan TERBATAL..
Ibu berhak untuk undian sekali lagi..
T.Q




25 November 2011

Syukur..



Salam semua..
Alhamdulillah...
Syukur atas nikmatMU..
dan atas doa2 kalian semua..

Kesihatan ibu semakin baik dan pulih seperti sediakala..
dan boleh menjalankan tugas sebagai seorang hambaNYA,
Sebagai seorang anak, seorang Isteri dan seorang Ibu..
INSYALLAH..


"RINDUNYA NAK BERBLOGGING SEMULA"



23 November 2011

Maaf..



Salam semua..
Saya minta MAAF..
hanya 3 perkataan yg mampu ibu ungkapkan..

Bukan mungkir janji..
Cuma keadaan ibu yg kurang sihat.
tak dpt nak umumkan pemenang GA yg ibu anjurkan..

Doakan agar kesihatan ibu pulih seperti biasa..
Insyallah..
Ibu akan umumkan..
Harap semua bersabar ye..



22 November 2011

Mee Goreng Kasih Abadi


Salam semua..
Semua dah bekfes...? 
Ibu dah Alhamdulillah..

Ari nie Ibu bawak bekal gi keja..
Mmg rutin ibu akan bawak bekal..
Sesekali jer ibu makan kat luar..
jimat sikit..lelagi dah ujung bulan nie..

Dan pagi nie..ibu terrajin pulak nak ambik gambar,,
selalunya..lepas masak..rehat jap..
bergegas mandi..pastu solat subuh..bersipa nak gi keja pulak..

Nasib baik babah tolong siapkan bujang..
tuk pegi Taska..
Ringan cikit keja ibu..
suami isteri..kenalah bantu membantukan..
betul tak..?



dan inilah bekal ibu ari nie..
Mee Goreng Kasih Abadi..
Bekas putih tuk Babah, dan bekas pink untuk ibu...

Dimasak dengan penuh rasa kasih sayang di pagi ari..
Itu sbb ibu letak nama Mee Goreng Kasih Abadi
hihihi..

Ok la..
Nak sambung buat keja lak..
Jumpa di next Entry..


21 November 2011

MUIZ dah buat Undian...


Salam semua...
Malam yang sungguh mendebarkan..
lelagi Negara Tercinta kita..
sedang bertungkus lumus untuk mendapatkan pingat emas..
Skrg sedang berlansung perlawanan bola sepak antara Malaysia VS Indonesia..

Apa kata di saat mendebarkan itu..
Ibu tambahkan debar peserta GA Ibu MUIZ..
Oleh kerana mood MUIZ terbaeekk malam nie..
Ibu pon memulakan undian..



Semua nama2 peserta telah berada dlm balang ajaib...


Mempekenalkan..
Juri kita Malam nie..
Siap pakai baju bola lagi..
dan yg penting tertera nama dia...iaitu.. MUIZ..
En. MUIZ sednag menggaul nama2 dlm balang ajaib..



Dan En. MUIZ memilih peserta bertuah yg pertama..


dan peserta bertuah yg ke-2..


dan peserta bertuah yg ke-3..


dan peserta bertuah yg ke-4..


4 nama bertuah yg telah di cabut oleh tangan comel itu..

dan..

Siapa yang bertuah itu ?????

dan pemenangnya ialah...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Insyallah 
Esok Ibu umumkan..
Ibu nak sambung tgk bola la..

Jangan Marah ye..



20 November 2011

Nasi Minyak


Salam semua..
Ari nie ibu tingin sebenarnya..
Tingin nak makan Nasi Orang Kahwin..
Tp ibu takde jemputan pulak..
So..buat jer la sendri..
Guna apa jer yg ada kat pantry ibu..

Tercipta menu ari nie..
Nasi Minyak Carrot..
Sbb ibu guna carrot jer dalam nasi..


Rupa Nasi Minyak Ibu..
Lemak berkrim di sukai ibu, babah dan MUIZ..
hihihi..

Tak lengkap rasanya klu mkn Nasi Minyak tanpa lauk2nya...
Jom tengok lauk apa yg ibu masak..


Ayam Masak Merah


Kurma Telur + Kentang


Jelatah Timun + Carrot


Set Lengkap Nasi Minyal Air Tangan Ibu..

Berselera Ibu dan Babah makan ari nie..
Siap buat air sirap lagi..
Pastu feeling mcm makan kat kenduri kahwin..
hihihi...
MUIZ suka gak..Makan Nasi mcm tu jer..
MUIZ panggil Nasi Goreng Sayur..
Apa2jer la MUIZ..

Alhamdulillah..
Kenyang..
Syukur pada mu yg ALLAH atas rezeki ari nie...




"CONTEST HADIAH BEST by JALAL"




Salam semua..

Jom reramai join contest nie..
Nak join klik banner di atas..
Syarat2nya boleh juga klik SINI...



Saya Fieza atau lebih di kenali dgn nama Ibu MUIZ..
punya anak yg paling comel di hati ibu dia...
hihihii..


Nie hadiah yg ibu idam2kan...
Kain cotton polkadot..[ Image pinjam Y.B Google - T.Q ]
jika dpt hadiah nie..mmg paling2 sweet..
Kira dpt hadiah besday ibu yg baru beberapa hari berlalu tu..hihihi..
Sbb kain nie mmg tgh populor di abad ini..
tu yg tingin sgt tu...

Nak tag :

Mama Tisya
Ummi Aqis n Isya



Roti Kaya Crispy


Salam semua...
Semua dah bekfes..? Ibu dah..
Alhamdulillah..
Menu simple jer pagi nie...

Pada asalnya ibu nak buat Roti Goreng Rangup
Dah siap ibu sapu kaya kat roti...
tetiba ibu terpandang breadcrumb..
belen ibu buat Roti Poket ari tu..
Terus dapat idea..
Resepi yg ibu cipta sendiri..



dan ibu namakan Menu nie..
Roti Kaya Crispy..

Suka betul MUIZ makan..
Sonok ibu tengok..
Nak tau resepi..?
Segan la..simple sesangat..
tp takpe..
Ibu Share juga ye...


Roti Kaya Crispy

Bahan-Bahan
  • Roti Secukupnya
  • Kaya secukupnya
  • Margerin / Butter
  • Minyak tuk menggoreng
  • 1 Biji telur
  • BreadCrumb
Cara-caranya

- Ambil 2 keping Roti dan sapu kaya pada sekeping roti dan 1 keping lagi sapu margerin/butter
- Potong ikut citarasa
- Celupkan roti dalam telur yg sudah dipukul dan golekkan ke breadcrumb
- Goreng hingga kekuningan
- Angkat dan Toskan
- Sedia untuk di hidangkan


P/s : Walaupon Roti di luar nampak sudah sejuk, tp inti di dalam masih panas..
hati-hati nak beri pada si kecil..[Pesanan dr IBU MUIZ]

...SELAMAT MENCUBA...




19 November 2011

Nasi Goreng Jawa


Salam semua..
Mcm kelakar jer menu ibu ari nie..
Memandai jer ibu bagi nama kat Nasi Goreng...
Suka hati jer bg nama mcm tu..
hihihihi..

Selalunya Nasi Goreng USA..
tp Malam nie ibu buat Nasi Goreng Jawa..

Jom kita tgk apasal ibu bg nama camtu..


Kalau Nasi Goreng USA..ada daging Merah..
Tp di sbbkan ibu guna Tempe Goreng..
itu pasal ibu bg nama Nasi Goreng Jawa..

Pd mulanya ibu nak buat Tempe Masak Merah gak..
tp di sbbkan Nasi Goreng Ibu dah pedas..
jadinya ibu goreng saje tempe tu..
hihihihi...


masa makan..
Ibu saje berlagak mcm jd peserta MasterCheff..
dan babah MUIZ sebagai juri..
tergelak babah bila ibu sebut nama masakan ibu..
" NASI GORENG JAWA

Apa-apa sajer la Ibu MUIZ nie..



LinkWithin

Related Posts with Thumbnails