Teman-teman Setia

09 September 2010

Salam Aidilfitri..



Salam Aidilfitri buat semua..
Umat Islam tak kira di mana jua berada..
Semoga kehadiran Aidilfitri membawa 1000 kerahmatan untuk kita semua..
Di kesempatan ini juga kami sekeluarga menyusun 10 jari memohon..
ampun dan maaf sekiranya ada tersalah kata dan tersilap bicara..
Berhati2 di jalan raya..semoga selamat sampai ke destinasi..
"SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN"

Ikhlas Dari : Shamz, Fieza dan MUIZ...




07 September 2010

Check List For Raya..





* Baju basahan - tuk MUIZ ngan kita sekali..takkan nak pki baju raya jer..
* Pampers tuk MUIZ - klu tertinggal..kedai byk..takpe lagi..
* Camera + Bateri - penting nie..tuk possing giler2 di pagi raya
* Ubat-ubatan - standby..mana tau tetiba demam pulak..
* Susu MUIZ..kang lapar pulak MUIZ kat highway..
* Bunga Api - tuk suka2 di malam raya..
* Duit Raya + sampul - tertingal al-maklumnya..salam tangan kosong la..
* Make-up ibu - tak berseri ibu nnt di pagi raya..

dan juag apa yg penting keselamatan di jalan raya paling utama..


Menu Babah MUIZ..




Ikan Keli Goreng Berlada


Cendawan Goreng Tepung


Ulam Timun


Sambal Tempoyak..



Projek Ibu Bah. 2..



Sampai abis satu botol esen Vanilla MUIZ tuang atas penimbang ibu..
Alahai MUIZ..nak buat kuih gak ye..
Sabar jer la..
OK la.. tanpa membuang masa lagi..
Mempersembahkan..
Projek Yg telah berjaya di laknasanakan.
Drum Please..
[yo yo o jer..]

~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~



possing sebelum di bakar..

Possing selepas di bakar..



Tart Stawberry..


Entahkan sedap..entahkan tidak..
Tp bg Ibu MUIZ..OK la tu..hehehe..
Nie la rupa Biskut Tart Stawbery tu..
yg tak berapa semenggah tu..ahaks..



Bahan-bahan

· 250gm butter

· 60 gm gula aising

· 2 biji kuning telur

· 1 sudu teh vanila

· 300-330gm tepung gandum*

· 50 gm tepung jagung*

· 30gm tepung kastad*

· 20gm susu tepung*

· 2gm garam halus

· * ayak

· Jem stawberry..

tp Ibu MUIZ guna Jem buah2an campuran brand Lady's Choise


Cara membuat:
1. Pukul mentega dan gula aising sampai sebati.
2. Masukkan kuning telur dan garam dan pukul lagi hingga sebati.
3. Masukkan bahan-bahan yang telah di ayak dan jadikan doh. Jika lembek masukkan sikit lagi tepung gandum.
4. Canai setebal 4 mm. Terap dengan acuan berbentuk kelopak bunga.
5. Masukkan jem ke dalam
beg pelastik kecil dan lubangkan hujung bucu, picit di atas biskut td.
6. Bakar pada 175 C selama 15-20 minit atau hingga keemasan.

~ Selamat Mencuba~

04 September 2010

Projek Ibu..





tgh terap ngan acuan


Sebelum di bakar..


setelah di bakar..

boleh la bwk balik kg..
bagi2 ngan keluarga sendiri dan keluarga belah mertua..
rasailah air tangan ibu...



Posa Yang2 Yuk..Pagi2.bukak Periuk..



budak comot..

pagi2 dah pegang tong biskut..

tak pakai baju pulak tu..

dah abis rupanya biskit MUIZ..padan la ngamuk nak susu pulak..hehehe..sampai jilat tong biskut tu ye..hehehe..



Iftar With Lovely Family..



Ari tu ada rezeki cikit..
Ibu belanja semua makan buffet..
Kat Restoran Qaseh, Shah Alam..
Seronok berkumpul satu keluarga..
Semua Ahli keluarga ada..
Mak ngan Abah nampak happy gak..
Insyallah..ada masa kita buat mcm nie lagi..

Along harap..semua puas hati ok..
lebih kurang Along mintak halal..
Doakan rezeki Along murah tau..
Sayang sangat kat semua..






LinkWithin

Related Posts with Thumbnails